Hipertensiunea sau tensiunea arterială crescută poate duce la arterele îngustate, la scăderea fluxului sanguin și la accident vascular cerebral. Iarna vine cu o mulțime de legume sezoniere cum ar fi morcovi, sfeclă roșie, ridiche care sunt cunoscute pentru a verifica creșterea valorii tensiunii arteriale.

Hipertensiunea sau tensiunea arterial crescută sunt una dintre cele mai frecvente boli cu care se confruntă milioane de oameni din întreaga lume. Spre deosebire de percepția populară, hipertensiunea arterială devine tot mai răspândită în rândul tinerei generații. Oamenii din anii ’20 și ’30 se plâng din ce în ce mai mult de nivelurile ridicate ale tensiunii arteriale. Dacă tensiunea arterială este în mod constant peste 120/80 mmHg, este recomandat să consultați imediat un specialist în cardiac.

Datorită lipsei îngrijirii și a atenției adecvate, hipertensiunea sau tensiunea arterială crescută pot duce la arterele constrânse, la scăderea fluxului sanguin și la accident vascular cerebral . Dieta dumneavoastră joacă un rol crucial în menținerea sănătății inimii și reglarea nivelului tensiunii arteriale. Din fericire, iernile vin încărcate cu o serie de legume sezoniere care sunt cunoscute pentru a controla creșterea valorilor tensiunii arteriale.

Iată câteva legume de iarnă pe care le puteți lua în considerare la planul dumneavoastră de hipertensiune arterială.

1. Morcovi: Morcovii au în conținutul lor potasiu. Potasiul ajută la relaxarea tensiunii vaselor sanguine și a arterelor; neglijează efectele negative ale sodiului. De asemenea, reduce riscul de ateroscleroză și accidente vasculare cerebrale. Puteți include această legumă în ciorbe, tocană și sucuri.

2. Sfeclă roșie: Potrivit cărții „Healing Foods” de Editura DK, antioxidanții săi ajută la scăderea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol, în timp ce vitaminele B ajută la îmbunătățirea funcției nervoase. Studiile au susținut că conținutul ridicat de nitrați din sfecla roșie produce un gaz numit oxid nitric. Acest gaz ajută la relaxarea și dilatarea vaselor de sânge, ceea ce îmbunătățește în continuare fluxul sanguin și reduce temporar tensiunea arterială. Iată cum vă puteți face un pahar sănătos de suc de sfeclă roșie.

3. Spanac: Spanacul conține din plin potasiu și luteină. Luteina previne îngroșarea pereților arterelor, reducând astfel riscul atacurilor de inimă. În plus, spanacul are în conținutul său potasiu, folați și magneziu, care asigură în continuare controlul asupra nivelului tensiunii arteriale. Spanacul este extrem de scăzut în calorii; îl puteți pune în salate, se poate strecura în sandvișuri și lasagne sau se amestecă în piureuri.

4. Ridiche: Ridichea este, de asemenea, plină de potasiu, care este cunoscut pentru a gestiona tensiunea arterială. Puteți folosi ridiche în salatele dvs. sau chiar amestecați-le în supe liniștitoare.

5. Schinduf (Fenugreek Leaves): Atât frunzele de schinduf, cât și semințele de schinduf conțin o cantitate bună de fibre solubile, care ajută la reducerea colesterolului, în special a LDL. Dieta bogată în fibre a fost asociată și cu niveluri de tensiune arterială constantă. În plus, frunzele și semințele de schinduf sunt foarte scăzute și pe sodiu.

Așadar, includeți aceste legume de iarnă în dieta dvs. zilnică și vedeți schimbarea pentru dvs.