Ouăle sunt o hrană incredibil de versatilă. De la omletă la ochi, există multe moduri de a găti un ou exact așa cum vă place.

Nu sunt doar pentru micul dejun. Ouăle sunt folosite într-o varietate de alimente, inclusiv: produse de patisserie, salate, sandwich-uri, înghețată, supe, cartofi cu ou, sosuri, etc.

Deoarece s-ar putea să mănânci ouă în mod regulat, orice persoană conștientă de sănătate ar trebui să știe despre nutriția lor.

Din fericire, ouăle sunt mai sănătoase și mai scăzute în calorii decât cred majoritatea oamenilor!

Calorii ouă după dimensiune

Potrivit Departamentului Agriculturii al Statelor Unite (USDA), există aproximativ 72 de calorii într-un ou mare. Un ou mare cântărește 50 de grame (g).

Numărul exact depinde de dimensiunea unui ou. Vă puteți aștepta ca un mic ou să aibă puțin mai puțin de 72 de calorii și un ou foarte mare să aibă puțin mai mult.

Iată o câte calorii sunt într-un ou după dimensiune:

  • ou mic (38 g): 54 de calorii
  • ou mediu (44 g): 63 de calorii
  • ou mare (50 g): 72 de calorii
  • ou foarte mare (56 g): 80 de calorii
  • jumătate de ou (63 g): 90 de calorii
Calori oua

Rețineți că aceste calorii sunt pentru un ou fără ingrediente adăugate. Odată ce începeți să adăugați ulei sau unt într-o tigaie pentru a găti oul sau a le servi alături de slănină , cârnați sau brânză , numărul de calorii crește dramatic.

Există o diferență destul de mare în calorii între albuș și gălbenușul de ou. Gălbenușul unui ou mare conține aproximativ 55 de calorii, în timp ce albușul conține doar 17.

Ouăle sunt o hrană incredibil de bună pentru organism și conțin o multitudine de nutrienți sănătoși. Ca și calorii, conținutul nutrițional variază foarte mult între gălbenușuri și albușuri de ou.