În ultimii ani, numărul copiilor cu obezitate a crescut dramatic. Mulți părinți caută soluții dietetice pentru copiii lor pentru a preveni bolile cardiace viitoare , diabetul, astmul și chiar discriminarea socială. Pentru a ajuta la aceasta, astăzi vom împărtăși câteva sugestii dietetice pentru copiii cu obezitate.

Pentru a obține cele mai bune rezultate pentru copiii supraponderali sau obezi, va trebui să echilibrați aportul de calorii cu o dietă adecvată. Dieta trebuie să se bazeze pe consumul de fructe, legume și cereale integrale și să evite alimentele rafinate și prelucrate.

De asemenea, este important să se includă produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi în dietă și să se reducă consumul de carne roșie în favoarea opțiunilor mai slabe, cum ar fi păsările de curte sau peștii.

Legumele ar trebui să fie o altă componentă esențială a acestor diete, deoarece acestea sunt o sursă excelentă de proteine.

Toate cantitățile ar trebui să fie consumate cu moderatie și să evite prea multe calorii simultan . Desigur, consumul de zahăr și de grăsimi saturate ar trebui de asemenea să fie redus la minimum. Una dintre cheile pentru aceste diete este păstrarea copilului dvs. de la alegerea băuturilor zaharoase și a produselor comerciale coapte.

Una dintre problemele cu aceste tipuri de diete este faptul că majoritatea copiilor nu le place să mănânce o mulțime de legume sau leguminoase.

Nu va fi greu să găsiți rețete care vă vor ajuta să faceți versiuni mai sănătoase ale mâncărurilor preferate, cu toate acestea, împreună cu informații despre cum să încorporați obiceiuri sănătoase în viața lor de zi cu zi.

Modele dietetice pentru copiii cu obezitate

Doua diete pentru copiii cu obezitate
Sursa foto: drfuhrman.com

Vă vom arăta câteva exemple de meniuri zilnice pentru a vă oferi câteva idei pentru a gestiona problema copilului dumneavoastră cu obezitate. Acestea includ alimente care îi vor ajuta să obțină substanțele nutritive de care au nevoie și în cantitățile potrivite.

Meniu 1

  • Micul dejun : Dacă vor avea produse lactate la micul dejun, este esențial ca acestea să fie varietatea fără grăsimi. Asociați-le cu pâine prăjită cu cereale integrale și puțin ulei de măsline și câteva sucuri naturale de fructe.
  • Prânz : o salată verde cu semințe și legume va furniza energie și proteine. Poți de asemenea să faci paste cu legume și pește la grătar. Pentru desert, este important să reduceți cantitatea de zahăr consumat și să îi dați niște fructe cu iaurt fără grăsime.
  • Gustare : Gustarea din mijlocul după-amiezii nu ar trebui să fie prea grea. Se pot bucura de un fel de mâncare pe bază de fructe sau de un castron de cereale integrale cu lapte degresat.
  • Cină : Pentru a termina ziua, adăugați mai multe legume în dieta lor împreună cu cartofi piure și pui copt. Pentru desert, o banană sau o piersică va elimina consumul zilnic de fructe.

Meniu 2

Iată o altă opțiune pentru diversificarea dietei copilului dvs .:

  • Mic dejun : Începeți ziua cu un smoothie de fructe făcută cu lapte degresat, pâine prăjită cu cereale integrale și blocaj de lumină. Grăsimea fără iaurt este o altă alternativă la lapte, iar dacă doriți să adăugați o atingere sărată, încercați câteva toasturi cu avocado, ulei de măsline și sare. Acest lucru vă va ajuta să adăugați grăsimi sănătoase la alimentația copilului dumneavoastră.
  • Prânz : Orezul brun cu legume și ciuperci, mazăre, cartofi sau cremă de supă de dovlecei vă va oferi copilului legumele necesare pentru această zi. Adăugați niște crutoane la supă sau salată pentru a face și mai atrăgătoare.
  • Gustare : În mijlocul după-amiezii, încercați să serviți o gustare făcută din fructe sau produse lactate fără grăsimi. Pentru a le încuraja să respecte această dietă, o altă opțiune este toastul cu întindere de ciocolată neagră sau cu brânză ușoară și miere Acest lucru le va da zahărul pe care îl doresc, dar fără exces.
  • Cină : Încercați să preparați o salată de fructe cu niște paste, sparanghel prăjit sau mozzarella și frigărui de tomate.

Acestea sunt cheia unei diete pentru copiii cu obezitate de a reduce consumul de zahăr. De asemenea, este important să nu le mâncați prea repede sau să alegeți mese ambalate, pre-gătite .

Evitați să le lăsați mâncați în timp ce vă distrați, cum ar fi să aveți desert în timp ce vizionați televizorul și întotdeauna să încurajați exercițiile fizice regulate.