Colagenul, proteina esenţială pielii şi articulaţiilor. Alimente care ajută organismul să producă colagen

Colagenul este cea mai răspândită proteină din corpul uman şi se găseşte în cartilagii, ligamente, tendoane, oase şi piele. Odată cu înaintarea în vârstă (în jurul vârstei de 20 de ani), organismul tinde să producă mai puţin colagen sau de o calitate mai slabă, ceea ce face ca pielea să-şi piardă elasticitatea, fermitatea, începând să se lase şi să capete riduri. De altfel, pielea este colagen în proporţie de 70%, iar când acesta scade, se reduce şi elesticitatea pielii formându-se ridurile.

Factorii ce cauzează scăderea cantităţii de colagen din piele sunt multipli. Printre acestia se numără radiaţiile ultraviolete, fumatul, stresul, un stil de viaţă dezordonat, deshidratarea, sedentarismul, oboseala etc., dar şi rezidurile rămase de la digestia zahărului.

Pentru prevenirea apariţiei ridurilor este bine să consumăm alimente care ajută organismul  să producă proteina esenţială pielii, colagenul. Acesta este arma-cheie împotriva ridurilor.

Alimente care ajută organismul să producă colagen

Pentru a stimula pielea să producă mai mult colagen, este indicat un consum regulat de vitamina C, dar şi introducerea în alimentaţie a fructelor şi legumelor bogate în vitamina C. Printre fructele şi legumele bogate în această vitamină se numără kiwi, căpşunile, citricele, coacăzele negre, merele, ardeiul gras, pepenii, gulia verde, spanacul, conopida, broccoli, etc. Spre exemplu, 100 g kiwi conţin 90 mg vitamina C, care stimulează producerea de colagen şi menţine elasticitatea pielii.

Antioxidanţii sunt de o foarte mare importanţă în menţinerea elasticităţii pielii. Câteva  dintre alimentele bogate în antioxidanţi care distrug radicalii liberi din organism şi protejează celulele, stimulând totodată şi producţia de colagen, sunt: roşiile, morcovii, soia, strugurii negri, avocado, ceaiul verde şi ciocolată neagră.

Vitamina A sau Retinolul este una dintre cele mai importante vitamine pentru piele, stimulează dezvoltarea şi creşterea celulelor, ceea ce duce la producerea de colagen şi elastină. Vitamina A se găseşte în mod natural în alimente de origine animală: ouă, ficat, peşte gras (hering, macrou, ansoa), lapte integral şi produse lactate nedegresate (smântână, unt)

Cerealele integrale sunt una dintre cele mai bune surse de vitamine din complexul B care stimulează regenerarea ţesutului cutanat şi previn îmbătrânirea pielii. B-urile din cerealele integrale previn apariţia acneei, a petelor roşii, a dermatitelor. În cerealele integrale se găseşte de asemenea siliciu, care stimulează producţia de colagen şi elastină în piele.

 

Surse articol: puterea.ro, andreearaicu.ro, romedic.ro (de unde vă puteţi completa informaţiile despre subiectul abordat)